Zakładamy księgi rachunkowe
Dla osób, które w ubiegłym roku ewidencjonowały przychody i koszty firmy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, oznacza to radykalną zmianę zasad prowadzenia księgowości. Tydzień temu pisaliśmy o tym, jakie decyzje muszą być w związku z tym podjęte i jak opracować politykę rachunkowości dla naszej firmy. Dziś pora wyjaśnić, jak technicznie "przejść" z podatkowej książki przychodów i rozchodów na księgi rachunkowe, czyli jak sporządzić bilans otwarcia.
Sporządzamy inwentarzZałożenie ksiąg rachunkowych polega na wprowadzeniu do nich tzw. bilansu otwarcia (BO), czyli zidentyfikowanych, zinwentaryzowanych i wycenionych pozycji aktywów (tj. składników majątku trwałego i obrotowego) oraz pasywów (tj. zobowiązań oraz kapitałów własnych). Podstawą do ujęcia składników pasywów i aktywów w bilansie otwarcia będzie tzw. inwentarz, czyli ich wykaz sporządzony na dzień 1 stycznia 2006 r.
U tych, którzy już prowadzą księgi rachunkowe, rolę inwentarza spełnia zestawienie obrotów i sald kont...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta