Wyzwanie dla cierpliwych
Jak kupujemy samochody po wygaśnięciu kontyngentu '95
Wyzwanie dla cierpliwych
Miesiąc temu Ministerstwo Współpracy Gospodarczej z Zagranicą wydało ostatnie kontyngenty dla importerów, którzy sprowadzali samochody bez cła. Nie znaczy to jednak, że jeszcze w tej chwili nie można już kupić samochodów taniej, niż ze wszystkimi opłatami, które nawet przy wozach najtańszych wynoszą co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Oferta "po kontyngencie" np. w przypadku Renault Polska jest dokładnie taka sama jak "w kontyngencie", ponieważ importer zdecydował się pokryć wszystkie dodatkowe opłaty, które normalnie ponosi kupujący. General Motors postanowił nie podwyższać ceny corsy, astrę produkuje w kraju, a omegi i vectry, a także luksusowe tigry są jeszcze do kupienia po niższych cenach. Od jesieni najprawdopodobniej na warszawskim Żeraniu będą już produkowane astry pięciodrzowiowe, myśli się również o montażu vectry, ale wiele zależy od wyniku rozmów z Fabryką Samochodów Osobowych. Tak więc, tak samo jak Renault, GM w dalszym ciągu sprzedaje samochody bez cła.
Najwięcej jednak zamieszania było z kupnem fiatów, zwłaszcza modeli punto, które cieszyły się wyjątkowym popytem nie tylko na świecie, ale i w Polsce. Niektórzy chętni, którzy wpłacili zaliczkę na punto jeszcze w marcu, teraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta