Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ustal przerwy w pracy za kółkiem

01 lutego 2006 | Dobra firma | ŁP

KIEROWCA NIE MOŻE JEŹDZIĆ NON STOP Ustal przerwy w pracy za kółkiem Dla kierowcy dyżur to pozostawanie poza normalnymi godzinami pracy w gotowości do wykonywania pracy wynikającej z umowy o pracę.

Może on go pełnić w zakładzie pracy albo w innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę, a więc także w domu.

Ustawa z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (dalej ustawa) definiuje dyżur w taki sam sposób jak kodeks pracy. Obok takiego klasycznego dyżuru do czasu dyżuru zalicza się także:

  • > czas nieprzeznaczony na kierowanie pojazdem, gdy pojazd prowadzi dwóch lub więcej kierowców (art. 9 ust. 3 ustawy),
  • > przerwy w prowadzeniu pojazdu wynikające z rozporządzenia EWG nr 3820/85 lub umowy europejskiej AETR (art. 27 ust. 1 ustawy),
  • >przerwy w czasie pracy kierowcy, określone w art. 13 i 28 ustawy.
Przerwy w jeździe...

Kierowcy zatrudnieni przy przewozach, do których stosuje się umowę AETR lub rozporządzenie nr 3820/85, a więc np. kierujący pojazdami powyżej 3,5 tony lub przewożący więcej niż 9 osób, mają prawo do przerw w prowadzeniu pojazdu.

Zgodnie z art. 7 rozporządzenia (umowy) przysługują one kierowcy po 4,5-godzinnym okresie prowadzenia, chyba że rozpoczyna on okres odpoczynku. Przerwa ta powinna wynosić minimum 45 minut, ale...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3753

Spis treści

Ekonomia

67 tys. osób trafiło do czterech OFE
Altria: restrukturyzacja będzie kosztować
Amerykanie ufają swej gospodarce
Bez zmian w agencji promującej Polskę
Bezrobocie rośnie w Niemczech, spada we Francji
Bosch inwestuje w Indiach
CU Życie: największe PPE
Ceny złota biją kolejne rekordy
Cytat dnia
Czesi kupują w Polsce
Decyzja RPP zgodna z oczekiwaniami
Dobra koniunktura w mediach i reklamie
Drugi dziennik Springera
Duży spadek w Warszawie
Emisja akcji wstrzymana
Energetyczny szczyt Unii Europejskiej
Ericsson zwiększył zysk
Furgonetki bez odliczeń, ulgi tylko dla bankowozów
Gazprom bardziej zyskowny
Giełdowe plany Kolastyny
Granie Europą
Honda: duża sprzedaż, mały zysk
ING NN: kursy akcji będą rosnąć
Ile za rozmowy przez Internet
Inwestorzy boją się polityki
J.W. Construction podwaja zyski
Jest trzech kandydatów
Kadrowe trzęsienie ziemi
Kara obniżyła kurs
Komentarz giełdowy
Kupujemy więcej diesli
Lakshmi Mittal zabiega o względy Europy
Logan popularny we Francji
Lotnictwo: 4 miliardy USD strat
Medyczny wynalazek za milion złotych
Mięso i mleko: Rosja nie chce rozmawiać z Ukrainą
Nivea poprawia wyniki
NordLB: przybywa kredytów
OPEC nie zmniejszyła wydobycia
Polska chce zaskarżyć Komisję Europejską
Pomysły na biznes
Połączenie dwóch światowych gigantów
Przegląd prasy
Pół miliona kary dla Torrusa
Rośnie pęd do wiedzy
Rzecznik broni ubezpieczonych
Sklepy tylko w dużych miastach
Spadek po zmianach w zarządzie
Spółki giełdowe
Stopy nad Wisłą niższe niż w Stanach Zjednoczonych
Strefa euro: zaufanie najwyższe od 4 lat
Studenci lepsi od zarządzających
Szok w Brukseli po polskim sprzeciwie w sprawie VAT
Trzeba reform, a nie haseł
Ukraina zapłaci więcej za gaz
VAT: nie albo tak
Vilniaus Degtine sprzedał więcej wódki
Volare nie dla Alitalii
WIG20 stracił 4,5 procent
WTO: liberalizacja handlu światowego
Wolny rynek pracy pomaga wszystkim
Wydarzenia dnia
Wyprzedaż KGHM sygnałem do korekty
Zdecyduje nowy minister skarbu
Zamów abonament