Poszerzać wpływy
Jak zdobywać sojuszników
Poszerzać wpływy
Menedżerom płaci się za to, by podejmowali trudne decyzje, by znajdowali najwłaściwsze rozwiązania w niejasnych sytuacjach. Muszą być wyposażeni oczywiście w odpowiednią ku temu władzę, lecz okazuje się, że często ulegają złudnemu przekonaniu, że ich siła leży w formalnym autorytecie, jaki wynika z racji ich wysokiego stanowiska. To podstawowy błąd -- twierdzi prof. Linda Hill z Harvard Business School. Jej zdanie liczy się w amerykańskim menedżerskim światku, a jej zajęcia (zwane tu kursem) , noszące nazwę "Power and Influence", należą do najbardziej obleganych przez studentów.
Formalny autorytet wystarczy być może, by akceptować i wprowadzać zmiany w firmie, lecz to za mało, by skłaniać ludzi do współpracy, do wspólnego poszukiwania nowych i lepszych rozwiązań. Dlatego prof. Linda Hill zachęca do dzielenia się swą władzą. Namawia do tego podczas swych zajęć (w których uczestniczyła "Rz") , a także ostatnio na łamach "Working Woman". Paradoksalnym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta