Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie można pomylić coca-coli z pepsi-colą

10 lipca 1995 | Prawo | TM

Nie można pomylić coca-coli z pepsi-colą

Tadeusz Makowski

Niedawne rozstrzygnięcie Komisji Odwoławczej przy Urzędzie Patentowym RP, które utrzymało w mocy decyzję odmawiającą zarejestrowania znaku towarowego Clasic Cola niemieckiemu producentowi napojów bezalkoholowych podkreśliło, że towary powinny być opatrzone znakiem, który nie utrudni przeciętnemu nabywcy rozpoznania ich producenta.

Podobny wypadek, rozpatrywany w Kanadzie w 1942 r. , ma co prawda znaczenie już tylko historyczne, jednakże daje możliwość prześledzenia ewolucji w podejściu do znaku towarowego.

W 1942 r. Coca-Cola of Canada Ltd. wystąpiła do sądu z zarzutem, że Pepsi-Cola of Canada naruszyła jej prawa wynikające z zarejestrowanego przez nią znaku towarowego. Zarzut oparty był na tym, że Pepsi-Cola używa również znaku pisanego "ręcznie", z charakterystycznymi zakrętasami, o kroju liter podobnym do użytego przez Coca-Colę, z zastosowaniem myślnika i użyciem słowa "Cola". Ponadto zarejestrowany znak dotyczył tej samej grupy towarów: napojów bezalkoholowych.

Pozwany, czyli Pepsi-Cola, odpierał zarzuty, argumentując, że zgodnie z kanadyjskim prawem o nieuczciwej konkurencji z 1932 r. (Unfair Competition Act) , poszczególne słowa i cała nazwa użyta przez nią nie odbierają potencjalnym nabywcom zdolności rozróżniania obu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 526

Spis treści
Zamów abonament