Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Portierzy w roli dzieła sztuki

09 maja 2006 | Kultura | MM
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

WYSTAWA Portierzy w roli dzieła sztuki Gdzie przebiega granica pomiędzy rzeczywistością a sztuką? Bywa, że twórczością staje się samo życie. Uświadamia to najnowsza ekspozycja w Zachęcie Tadeusz Kantor „Dzieci w wózku na śmieci” (z lewej, rysunek, 1961) (c) ZACHĘTA NARODOWA GALERIA SZTUKI Katarzyna Kozyra „Fassadenconcerto” (performance, Kunsthalle w Wiedniu 2005) (c) ZACHĘTA NARODOWA GALERIA SZTUKI Katarzyna Kozyra „Appearance jako Lou Salome” (performance, Palais Schwarzenberg w Wiedniu 2005) (c) ZACHĘTA NARODOWA GALERIA SZTUKI

W galerii oglądamy trzecią wersję pokazu "Teatr niemożliwy. Performatywność w sztuce Pawła Althamera, Tadeusza Kantora, Katarzyny Kozyry, Roberta Kuśmirowskiego i Artura Żmijewskiego", którego premiera odbyła się latem w wiedeńskiej Kunsthalle, zimą zaś prezentowany był w Barbican Centre w Londynie. Za każdym razem zestaw eksponatów zmienia się, a i same prace stają się nieco inne.

Największym przeobrażeniom ulega instalacja Roberta Kuśmirowskiego "emiTTime". Jedyny uczestnik wydarzenia, który bezpośrednio nawiązał do dokonań Kantora, do spektaklu "Umarła klasa". W Wiedniu Kuśmirowski wystawił dwanaście skrzyń opieczętowanych jak...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3833

Spis treści
Zamów abonament