Miny, gesty, słowa
Coraz częściej w ogłoszeniach o pracę pojawia się informacja, że firma poszukuje osób, które określane są jako komunikatywne. Umiejętność taka pojawia się tuż za doświadczeniem zawodowym i wykształceniem. Co to jednak znaczy, że ktoś jest lub nie jest komunikatywny?
- Komunikatywność oznacza przede wszystkim otwarcie na to, czego oczekują od nas inni. Jest to uświadomienie sobie, czego chce od nas druga strona - wyjaśnia Danuta Dunajska, trener i konsultant firmy szkoleniowej ODTiK w Gdańsku. Drugą stroną mogą być np. pracownicy innego działu, z którymi trzeba na co dzień współpracować. W wielu firmach pojawia się stały konflikt między działem sprzedaży i marketingu albo działem produkcji i logistyki. - Zamiast szukać sposobu, by się porozumieć, każdy z nich chce udowodnić, że jego argumenty są ważniejsze - mówi Danuta Dunajska. Wyjściem z sytuacji może być postawienie pytania: jak mam ci pomóc, byś był skłonny pomóc mi - czyli jak mam ci pomóc, byś...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta