Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gorzki smak bananów

03 czerwca 2006 | Rzecz o Książkach | TS
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Alfabet lat siedemdziesiątych Gorzki smak bananów Co ty, kolego, wiesz o Peerelu, mógłby z politowaniem zapytać Krzysztof Masłoń „Coca-Cola to jest to” - głosił slogan reklamowy wymyślony przez Agnieszkę Osiecką (c) ADM/ANDRZEJ RYBCZYŃSKI Krzysztof Masłoń w latach 70. (c) ARCHIWUM

Ta książka wzięła się z gniewu na nagminną gloryfikację epoki gierkowskiej. To, że ktoś miał wówczas 18 lat (autor ukończył je w 1971 r.), nie zwalnia dziś z zamykania oczu na to, że "żyło się w oborze i taplało w gnojówce". Ostre słowa. Nasz redakcyjny kolega udowadnia jednak, że nie używa ich bezpodstawnie.

Marlboro i głowizna w słoikach

A jednak "Bananowy song" wbrew intencji autora rozmarzy część czytelników, którzy żyli w gierkowskiej krainie. Znajdą w nim bowiem także "barwy, smaki i zapachy tamtych lat". Ale być może autorowi najbardziej zależy nie na dzisiejszych pięćdziesięciolatkach (im już chyba pamięci nie skoryguje), lecz na tych, którzy czasów Gierka nie pamiętają. Oni bowiem postrzegają PRL jako rzeczywistość sprowadzoną do mniej czy bardziej śmiesznych absurdów, znanych z "Misia" Stanisława Barei, oraz jako magazyn pożądanych wówczas rekwizytów, jak fiat 125p - oczywiście w kolorze bahama...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3855

Spis treści
Zamów abonament