Wielka szafa w rogu korytarza do serwowania napojów
Obecność na terenie firmy urządzenia do sprzedaży gorących napojów lub słodyczy może być atrakcyjna dla pracowników i klientów. Jednak wiążące się z tym koszty to nie tylko opłata za prąd i wodę. Jeśli z usług automatu korzysta się rzadko i na dodatek kupuje się w nim najtańsze produkty, właściciel może go zabrać, bo po prostu nie zarabia.
Niestety firmy zajmujące się instalowaniem i obsługą automatów niechętnie mówią o cenach i zasadach, na jakich podpisywane są umowy. Powodem jest niewątpliwie duża konkurencja na rynku. Co najmniej kilkunastu przedsiębiorców nawiązało współpracę z Nestle Polska - są teraz autoryzowanymi dostawcami, a kilkudziesięciu innych współpracuje z konkurencyjnymi firmami, takimi jak Spengler, Spoco czy Kingscup Polska.
Z nieoficjalnych informacji uzyskanych u jednego z dostawców Nestle wynika, że jego firma gotowa byłaby wstawić małe urządzenie dla kilkudziesięciu osób za 400 zł miesięcznie. Tyle bowiem kosztuje ją wysyłanie pracownika...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta