Najpierw trzeba uzyskać wpis do ewidencji w gminie
Obecnie normuje ją art. 7 - 7i ustawy z 1990 r. - Prawo działalności gospodarczej (DzU nr 101, poz. 1178). Od 1 stycznia 2007 r. to się zmieni. Zaczną obowiązywać nowe przepisy z tego zakresu, zamieszczone w art. 10 oraz art. 103 - 110 ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (DzU nr 173, poz. 1807 ze zm.), ale sprawa podstawowa - rejestracja firmy w gminie pozostanie bez zmian.
Formalności związane z założeniem firmy przedsiębiorca będący osobą fizyczną musi zacząć od gminy. Uzyskanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej to podstawowy warunek rozpoczęcia działalności. Wpis taki należy do kompetencji wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Trzeba udać się do urzędu gminy miasta właściwego według miejsca zamieszkania. Miejscem zamieszkania jest miejscowość, w której przedsiębiorca przebywa z zamiarem stałego pobytu.
Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna. Każdy może zażądać dostępu do niej. Dane w niej figurujące nie podlegają ustawie z 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Dane, które należy podaćZgłoszenie prowadzące do dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonego w gminie musi zawierać następujące elementy: > oznaczenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)