Sprostowanie
Proszę o zamieszczenie sprostowania do artykułu "Firmowe papiery w obcych, ale pewnych rękach", DF z 5 stycznia 2007 r.
Dokumentację pracowniczą kwalifikuje się jako kategorię B50 i należy przechowywać przez okres 50 lat, liczony dla dokumentacji: osobowej - od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy; płacowej (listy płac, kartoteki zarobkowe itp.) - od dnia jej wytworzenia (art. 51 ust. 1 ustawy z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; DzU z 2006 r. nr 97, poz. 673, zm. nr 104, poz. 708, nr 170, poz. 1217 i nr 220, poz. 1600). Przechowywaniem dokumentacji pracowniczej mogą zajmować się wyłącznie spółki kapitałowe i spółdzielnie pracy wpisane do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych prowadzonego przez marszałków województw; oraz z mocy powołanej ustawy archiwa państwowe i Stowarzyszenie Archiwistów Polskich.
dr Andrzej Biernat dyrektor generalny Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych