Z reklam znikną bilety lotnicze oferowane za złotówkę
Korzystne dla konsumentów regulacje przewiduje ministerialny projekt nowelizacji prawa lotniczego. Zakłada on, że w reklamach i ofertach przewoźnicy będą musieli podawać ceny swoich biletów lotniczych w pełnej wysokości, czyli wraz ze wszystkimi elementami dodatkowymi, jak opłaty lotniskowe, dopłaty i podatki. Oznacza to, że znikną reklamy biletów lotniczych "za złotówkę", bo w rzeczywistości pasażer płaci znacznie więcej, niekiedy nawet o kilkaset złotych.
Obecnie wysokość opłaty (dopłaty), jaką podaje przewoźnik do publicznej wiadomości, znacznie różni się od faktycznie pobieranej za wykonaną usługę lotniczą -podkreśla resort w uzasadnieniu do noweli.
Mamią reklamamiPrzepisy ustawy o cenach zobowiązują...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta