Reklamy masowo migrują do Internetu
Perspektywy dla sektora mediów w Polsce są bardzo optymistyczne. Po ok. 12-proc. zwiększeniu nakładów reklamowych netto w latach 2004 i 2005 w ub.r. wartość rynku podniosła się o kolejnych 11 proc. W 2007 r. oczekuje się podobnego tempa wzrostu.
Otoczenie makroekonomiczne - wzrost PKB, konsumpcji i inwestycji - powinno sprzyjać spółkom medialnym zarówno w tym, jak i przyszłym roku. Mimo że w 2008 r. może dojść do spowolnienia wzrostu wydatków reklamowych, przyrost rynku powinien utrzymać się na poziomie około 9 proc.
Znacznym zastrzykiem pieniędzy dla rynku mediów będzie budżet reklamowy związany z uruchomieniem usług P4, czwartego operatora telefonii komórkowej. Nakłady marketingowe związane z projektem P4 mogą wynieść nawet 250 mln zł.
Zwiększone wydatki operatorów telefonii komórkowej powinny zrekompensować mniejsze nakłady na promocję samych mediów. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta