Za spóźnione pociągi i odwołane loty przysługuje rekompensata
Zakup biletu na autobus, pociąg czy samolot oznacza de facto zawarcie umowy. Jedna strona płaci określoną cenę, druga w zamian za to zobowiązuje się dowieźć ją w określonym dniu i czasie we wskazane miejsce. Jeśli więc warunki tej umowy nie zostaną dotrzymane, konsumenci mogą żądać od przedsiębiorców określonych świadczeń - np. wyżywienia, noclegu czy zastępczego transportu.
Odwołany lotWarto pamiętać, że w każdej sytuacji, w której pasażer jest narażony na utrudnienia związane z transportem lotniczym (opóźnienie lotu, odwołanie, brak miejsca na pokładzie), przewoźnik powinien zawsze poinformować go o wszystkich przysługujących mu prawach. Ustawową odpowiedzialność linii lotniczych reguluje rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lutego 2004 r. Ustanawia ono wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta