Zielona lady z włoskim temperamentem
"Nie chcę być zapamiętana jako założycielka Body Shop. W moim życiu było znacznie więcej niż to" - mówiła Anita Roddick dziennikarce brytyjskiej gazety "The DailyTelegraph" zaledwie przed kilkoma tygodniami. Chciała być znana przede wszystkim jako osoba zaangażowana w zmienianie świata. Mówiła o sobie: "organizowanie ruchów społecznych jest w moim DNA".
Anita Roddick pierwsza wprowadziła na masowy rynek - tak modne obecnie - produkty wytwarzane z poszanowaniem praw lokalnych społeczności czy środowiska. Mówiła o sprawiedliwym handlu (fair trade), zanim jeszcze towary z tym logo zrobiły karierę w krajach zachodniej Europy. Na tych właśnie hasłach zbudowała popularną markę Body Shop. W ubiegłym roku notowane na giełdzie imperium, w którym rodzina Roddick miała 30 procent udziałów - zostało sprzedane kosmetycznemu gigantowi L'Oreal za 652 miliony funtów. W 2003 roku królowa brytyjska Elżbieta II nadała Anicie Roddick tytuł szlachecki (Dame Commander of the Order of the British Empire).
- Była ikoną dla przedsiębiorców pragnących etycznie prowadzić biznes - mówi Przemek Pohrybierniuk z zarządu Danone Polska. Poznał ją rok temu w Bath. Prowadziła zajęcia na podyplomowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta