Nie wiadomo, jak udzielać przerw kierowcom w komunikacji miejskiej
Od 20 czerwca br. obowiązują nowe przepisy dotyczące czasu pracy w przewozach regularnych o trasach do 50 km, czyli w praktyce dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Wprowadzono nimi regulacje określające dopuszczalne liczby godzin jazdy w ciągu dnia, tygodnia oraz dwóch tygodni oraz przerwy w jeździe i odpoczynku (rozdział 4 a ustawy o czasie pracy kierowców). Najwięcej praktycznych problemów powoduje jednak przepis dotyczący przerw, jakich należy udzielać takim kierowcom w ciągu dnia pracy.
Kiedy udzielićPrzerwa dla kierowcy autobusu miejskiego zależy od liczby godzin spędzonych za kółkiem. Jeśli jechał od 6 do 8 godzin, wynosi przynajmniej 30 minut, a jeśli dłużej niż 8 godzin - przynajmniej 45 minut. Długość przerwy nie budzi wątpliwości, tylko sposób jej udzielania. Według art. 31 b ustawy przerwa: ¦ przysługuje kierowcy przed upływem 6 godzin łącznego czasu prowadzenia autobusu, ¦ może zostać podzielona na kilka odcinków w trakcie prowadzenia, pod warunkiem jednak, że jeden z nich potrwa minimum 15 minut.
Długość odcinków przerwy, poza jednym przynajmniej 15-minutowym, nie ma znaczenia....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta