Nie wiadomo, jak potwierdzać kierowcom okresy nieprowadzenia auta
Zgodnie z europejskimi przepisami kierowca powinien mieć przy sobie za okres bieżącego tygodnia i z poprzednich 15 dni:
¦ wykresówki (rodzaj ewidencji czasu pracy) za dni, kiedy prowadził pojazd z tachografem analogowym,
¦ kartę kierowcy, której jest posiadaczem, jeśli prowadził pojazd wyposażony w tachograf cyfrowy,
¦ wszelkie zapisy odręczne i wydruki sporządzone w powyższym okresie (art. 15 rozporządzenia EWG3821/85).
Musi także mieć sporządzone przez pracodawcę zaświadczenie wyjaśniające, dlaczego nie ma wykresówek za bieżący tydzień i za 15 poprzednich dni albo jechał autem niewyposażonym w tachograf. Wynika tak z art. 31 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (DzU nr 92, poz. 879 ze zm.).
Według polskiej ustawy...Zgodnie z cytowanym przepisem na żądanie organu kontrolnego kierowca musi przedstawić zaświadczenie potwierdzające przyczyny nieprowadzenia albo prowadzenia auta bez tachografu. Sporządza je pracodawca zasadniczo przed rozpoczęciem przewozu. Ma ono określać przynajmniej:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta