Refaktury reklam, transport międzynarodowy i usługi sprzedawane za granicę
Nie. Jeżeli usługi reklamowe są świadczone dla podmiotu mającego siedzibę poza Unią albo podatnika VAT mającego siedzibę w innym kraju UE (jak w tym wypadku), to miejscem ich świadczenia jest miejsce siedziby usługobiorcy. Oznacza to, że od usług reklamowych czytelnik nie musi naliczać VAT w Polsce. Podatek z tego tytułu powinien rozliczyć ich niemiecki nabywca zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju jego siedziby.
Takie same zasady rozliczenia należy stosować, gdy w grę wchodzi refaktura. To, że usługi nie są fakturowane bezpośrednio przez realizatora reklam prasowych czy telewizyjnych, lecz przez firmę, który organizuje ich wykonanie, nie ma wpływu na zmianę klasyfikacji usługi dla celów VAT. Potwierdzeniem jest orzecznictwo Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Na przykład w wyrokach C-41/04 czy C-438/01 ETS stwierdził, że termin usługa reklamowa powinien...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta