Za mała flota na rozwijającym się rynku
Polskie Linie Lotnicze LOT SA
Za mała flota na rozwijającym się rynku
Jeszcze kilka lat temu Lotowi groziła pozycja słabego przewoźnika państwowego, z którego usług będą korzystali podróżni, którym nie udało się kupić biletu na rejs dobrej linii. Dziś firma wprowadza najnowocześniejsze systemy zarządzania i obsługi pasażerów, skutecznie konkurując na międzynarodowym rynku.
-- Przekonywałem na zebraniach rady nadzorczej, że tę firmę można wyprowadzić z dołka -- mówi prezes LOT, Jan Litwiński. -- Pierwszą sprawą, za którą postanowiliśmy się zabrać, była poprawa jakości obsługi pasażerów i stworzenie nowej oferty, a więc to, co decyduje w walce konkurencyjnej o pasażera.
Jakość i koszty
Rok ubiegły upłynął pod znakiem kosztów. Udało się je zmniejszyć dzięki refinansowaniu spłat rat leasingowych boeingów 737. Zrezygnowano też z zaciągania drogich kredytów krajowych. Firma nie zalega z bieżącymi płatnościami. W ub. r. spłaciła 126, 5 mln zł rat leasingowych za nabyte w ostatnich latach 21 samolotów typów Boeing i ATR, których wartość jest wyceniona na 700 mln USD. LOT dysponuje najmłodszą cywilną flotą powietrzną w Europie. Ogółem przedsiębiorstwo zainwestowało w restrukturyzację firmy 850 mln USD.
Zamknięto nierentowne połączenia i zbędne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta