Edukacja ekonomiczna: jak radzą sobie inni
Aby dyskutować nad przyjęciem narodowej strategii w zakresie edukacji finansowej, która wydaje się niezbędna, warto zapoznać się z najlepszymi doświadczeniami z innych krajów, głównie tych wysoko rozwiniętych – piszą ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej
Edukacji finansowej społeczeństwa (będącej częścią edukacji ekonomicznej) poświęca się coraz więcej uwagi, także na łamach „Rzeczpospolitej”. Jest to zjawisko pozytywne, bowiem dosyć niski poziom wiedzy finansowej polskiego społeczeństwa zasługuje na refleksję. Edukacja finansowa umożliwia wykształcenie wśród społeczeństwa świadomości finansowej, aby obywatele mogli się orientować, jakie szanse i zagrożenia niosą ze sobą zarówno typowe produkty finansowe, jak również coraz to nowe produkty o dużym stopniu skomplikowania. Nie chodzi w tym przypadku o dogłębną wiedzę ekspercką, jaką powinni z kolei mieć ekonomiści i pracownicy instytucji finansowych, lecz chociażby o umiejętność zadania właściwego pytania pracownikowi instytucji finansowej czy zrozumienia uzyskanej odpowiedzi, przekazu reklamowego, treści ulotek itd. Świadomość finansowa może mieć charakter głęboki, wykształcany przez lata, bądź też powierzchowny, kształtowany np. przez przekaz reklamowy. Za bardziej wartościową z perspektywy społecznej należy uznać głęboką świadomość finansową.
„Finansowe prawo jazdy” to program wypracowany w Niemczech i Austrii
Aby dyskutować nad przyjęciem narodowej strategii w zakresie edukacji finansowej, która wydaje się niezbędna, warto zapoznać się z najlepszymi doświadczeniami w tym zakresie z innych krajów, głównie tych wysoko rozwiniętych. Doświadczenia te odnoszą się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta