Kto lepszy w małym biznesie
W Niemczech
Kto lepszy w małym biznesie
Kobiety są często lepszymi biznesmenami niż noszący to miano mężczyźni, przy założeniu, że istnieje nie tylko słowna różnica między określeniami businessman i businesswoman. Z takim przynajmniej poglądem można się zetknąć w Niemczech, gdzie coraz więcej kobiet podejmuje ryzyko bycia przedsiębiorcą (przedsiębiorczynią? ). W zachodniej części Niemiec co piąta, a w nowych landach wschodnich co trzecia nowa firma jest obecnie zakładana przez kobietę. W rezultacie w gospodarce niemieckiej funkcjonuje około 800 tysięcy kobiet-przedsiębiorców, właścicielek przeważnie małych firm.
Motywacje i bariery
Chęć prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek przez kobiety wynika z podobnych przesłanek, jakie leżą u podstaw tego typu zachowań mężczyzn, jednakże w odróżnieniu od nich osiągnięcie wysokich dochodów nie jest dla kobiet motywem zasadniczym. Jak wynika z badań, przedsiębiorcy-kobiety na pierwszym miejscu stawiają niezależność (37, 8 proc. ), a następnie -- zawodową samorealizację (17 proc. ), natomiast dochód jest dopiero trzecim motywem (16 proc. ).
Urzeczywistnienie własnych pomysłów, podejmowanie samodzielnych decyzji przy wykorzystaniu własnych kompetencji, pragnienie sprawdzenia swych zdolności, stworzenie "czegoś ważnego", spełnienie marzenia o pracy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta