Krótka historia taniego samochodu
Suzuki Maruti w Polsce
Krótka historia taniego samochodu
Pod wpływem nacisku Indii, które poprzez GATT (Ogólne Porozumienie o Handlu i Cłach) , a potem WTO (Światową Organizację Handlu) postanowiły wywalczyć bezcłowy dostęp do polskiego rynku dla produkowanych na licencji japońskiej firmy Suzuki samochodów małolitrażowych Maruti, Polska w najbliższym czasie wprowadzi nowy bezcłowy kontyngent samochodowy. Dotyczy on aut w silnikami o pojemności do 966 centymetrów sześciennych, które zostały wyprodukowane w krajach rozwijających się, gdzie per capita brutto jest niższy niż w naszym kraju.
Motywując swą walkę o polski rynek przedstawiciele Indii twierdzili, że nasz kraj wprowadził "reżim importowy" (chodzi o Układ Europejski, w ramach którego producenci z krajów Unii otrzymali bezcłowy kontyngent) , który dyskryminuje producentów z krajów innych niż członkowie Unii Europejskiej. Indie miały...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta