Bitwa o Atlantyk
Do Londynu przez Frankfurt, Zurich, Amsterdam
Bitwa o Atlantyk
Wydarzyła się rzecz bez precedensu -- w warunkach pokoju zawieszone zostały kursy samolotów pasażerskich między Polską, a Wielką Brytanią. Samoloty LOT-u nie są przyjmowane na brytyjskich lotniskach od północy 30 października br. , ponieważ zimowy program rejsów zaplanowany przez British Airways nie został zatwierdzony przez rząd polski. Strona polska zezwoliła na lądowanie samolotów BA do 2 bm. , ze względu na dwa dni świąt. Minister transportu i gospodarki morskiej Bogusław Liberadzki oświadczył, że chcieliśmy oszczędzić kłopotów Bogu ducha winnym pasażerom. Nie zdało się to na nic, bo maszyny BA nie pojawiły się u nas od niedzieli.
Dyskusje i negocjacje w sprawch zwiększenia częstotliwości lotów prowadzone były nie tylko z BA. Jednak z innymi przewoźnikami udało się wypracować kompromis.
Na razie przedstawiciele ministerstw transportu Polski i Wielkiej Brytanii nie prowadzą żadnych negocjacji. B. Liberadzki stwierdził, że sytuacja jest nadzwyczaj przykra i anormalna. Powiedział, że z ambasadorem Wlk. Brytanii wymienili telefony domowe i "w każdej chwili może się coś zdarzyć. Sprawa jest zbyt ważna, żeby nie wykorzystać wszystkich możliwości".
1 bm. pasażerowie LOT-u latali do Londynu przez Frankfurt i Zurich rannym połączeniem i przez Amsterdam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta