Łatwa do wyszukania, z przejrzystą nawigacją i ciekawą treścią
Aż trzy czwarte firmowych witryn zawiera różne błędy. Aby je usunąć i sprawić, by serwis był użyteczny, należy przeprowadzić audyt
Jak wynika z danych GUS, przedstawionych w raporcie na temat wykorzystania technologii informacyjno telekomunikacyjnych przez przedsiębiorstwa, większość dużych firm (88 proc.) ma stronę internetową. W przypadku mniejszych podmiotów, zatrudniających od 10 do 49 pracowników, wynik ten jest słabszy; tylko 52 proc. z nich otworzyło witrynę w sieci.
Strony firmowe pełnią różne funkcje. Najczęściej służą do prezentacji katalogów z ofertą lub cenników (42 proc.). W co piątym przedsiębiorstwie witryna umożliwia wysyłanie lub otrzymywanie zamówień. Są tam też informacje o wolnych stanowiskach pracy wraz z opcją przesyłania dokumentów aplikacyjnych (9 proc.). Czasami klienci mogą robić rezerwacje online (7 proc.).
Samo posiadanie strony to jednak za mało. Chodzi o to, by była ona zauważona i odnaleziona w sieci przez potencjalnych klientów. Aby tak się stało, witryna powinna spełniać wiele parametrów technicznych oraz merytorycznych. Powinna m.in. mieć odpowiednią szatę graficzną i dobrze dobrane słowa kluczowe umożliwiające wyszukanie.
Musi być oczywiście aktualna. Dobrze, jeśli plasuje się wysoko w wynikach wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach i jeśli linki do niej znajdują się w wielu popularnych serwisach. Ważna dla internauty jest też przejrzysta nawigacja i interesująca treść.
Czy witryna spełnia wymagania techniczne oraz dobrze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta