Jak ocalić polskie kino
Jak ocalić polskie kino
Na każdym spotkaniu ludzi kina wrze jak w tyglu. Ścierają się różne koncepcje ocalenia naszej kinematografii. Na jesień, po festiwalu gdyńskim, zapowiedziano kongres filmowców.
-- Stowarzyszenie Filmowców Polskich uzyskało licencje na egzekwowanie praw autorskich dla swych twórców -- mówi "Rzeczpospolitej" reżyser Jerzy Domaradzki, prezes SFP. -- Minęły dwa lata od wprowadzenia prawa autorskiego, a żadna z telewizji, łącznie z naszą publiczną TVP, nie respektuje jego norm! Główny twórca filmu -- reżyser -- wciąż nie otrzymuje przysługującego mu w ynagrodzenia. Chcemy, aby twórca dobrego filmu, oglądanego nie tylko w kinie, ale i wielokrotnie powtarzanego w telewizji, był inaczej nagradzany, niż autor kiepskiego.
J. W.
Wywiad z Jerzym Domaradzkim 18