Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Public relations czyli subtelność

12 lipca 1996 | Moja Kariera | AG

Mniejszy koszt, lepsze rezultaty

Public relations czyli subtelność

Pojęcia "public relations" nikomu jeszcze nie udało się trafnie przełożyć na polski. Trzeba więc przyjąć, że jest to termin nieprzetłumaczalny a sens jego można oddać tylko przez omówienie. Można by powiedzieć, że jest to subtelniejsza forma reklamy, aczkolwiek specjaliści od p. r. stanowczo sprzeciwiają się wszelkiemu porównywaniu reklamy do działalności z dziedziny public relations. Trudno jednak zaprzeczyć, że zarówno reklama, jak i p. r. mają za cel ostateczny przynoszenie korzyści firmie, głównie w postaci zwiększenia sprzedaży jej towarów lub usług.

Public relations jest u nas dziedziną nowszą niż działalność reklamowa, która w postaci szczątkowej istniała również przed rokiem 1989, podczas gdy usługi p. r. pojawiły się dopiero w ostatnich latach.

Szefowie wielu przedsiębiorstw nie odróżniają jeszcze działalności reklamowej od p. r. , zaś obydwu -- od zadań, jakie powinien realizować rzecznik prasowy. Częstokroć zatem wymaga się od tej samej osoby, by zajmowała się wszystkimi rodzajami działań, związanych z reprezentowaniem przedsiębiorstwa na zewnątrz: reklamą, propagowaniem wizerunku firmy, współpracą z prasą....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 803

Spis treści
Zamów abonament