Public relations czyli subtelność
Mniejszy koszt, lepsze rezultaty
Public relations czyli subtelność
Pojęcia "public relations" nikomu jeszcze nie udało się trafnie przełożyć na polski. Trzeba więc przyjąć, że jest to termin nieprzetłumaczalny a sens jego można oddać tylko przez omówienie. Można by powiedzieć, że jest to subtelniejsza forma reklamy, aczkolwiek specjaliści od p. r. stanowczo sprzeciwiają się wszelkiemu porównywaniu reklamy do działalności z dziedziny public relations. Trudno jednak zaprzeczyć, że zarówno reklama, jak i p. r. mają za cel ostateczny przynoszenie korzyści firmie, głównie w postaci zwiększenia sprzedaży jej towarów lub usług.
Public relations jest u nas dziedziną nowszą niż działalność reklamowa, która w postaci szczątkowej istniała również przed rokiem 1989, podczas gdy usługi p. r. pojawiły się dopiero w ostatnich latach.
Szefowie wielu przedsiębiorstw nie odróżniają jeszcze działalności reklamowej od p. r. , zaś obydwu -- od zadań, jakie powinien realizować rzecznik prasowy. Częstokroć zatem wymaga się od tej samej osoby, by zajmowała się wszystkimi rodzajami działań, związanych z reprezentowaniem przedsiębiorstwa na zewnątrz: reklamą, propagowaniem wizerunku firmy, współpracą z prasą....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta