Nie ma zmiłuj, to musi kosztować
Co z infrastrukturą kolejową? Co z nowoczesnymi technikami i technologiami budowy, modernizacją i utrzymaniem infrastruktury kolejowej itp.? Na te i inne pytania próbowano odpowiedzieć podczas debaty „Modernizacja infrastruktury kolejowej” zorganizowanej przez Centrum Komunikacji Medialnej przy współpracy ze Stowarzyszeniem na Rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego w Warszawie 1 marca br.
Krzysztof GNIEWKOWSKI
Jacek Prześluga, członek zarządu Polskich Kolei Państwowych SA: Jest dobrze, bo w bardzo zacnych miejscach i niezwykle zacnych gronach prowadzimy jakże zacne dyskusje i jest dobrze, bo z tych dyskusji niewiele wynika. Posiedzimy, pogadamy, mamy programy i projekty, a każdy nowy minister będzie chciał zaznaczyć swoją obecność na polskiej kolei nowym kolorem tapicerki w pociągach PKP InterCity. Zacznijmy wreszcie rozwiązywać problemy, rozpoczynając od spraw podstawowych: jeśli kolej w Polsce ma dobrze funkcjonować, to nie ma zmiłuj, musi kosztować. Tak mówił podczas debaty „Modernizacja infrastruktury kolejowej".
Dyskusja miała się toczyć wokół nowoczesnych technik i technologii budowy, modernizacji i utrzymania infrastruktury kolejowej oraz sposobów zwiększenia atrakcyjności transportu kolejowego. Nowoczesne rozwiązania informatyczne służące procesom zarządzania, sterowania oraz bezpieczeństwo, wymiana doświadczeń pomiędzy przewoźnikami, firmami projektowymi i wykonawcami w zakresie stosowania optymalnych technologii budowy, remontu, modernizacji i utrzymania urządzeń kolejowych – o tym mieli rozmawiać przedstawiciele środowiska związanego z koleją. Jednak parę zdań o cudach techniki padło jedynie incydentalnie. Debata od początku była laniem łez nad fatalnym stanem polskich kolei. Czego potrzebują polskie koleje? Dobrego planu i jego realizacji z dala od politycznych gier –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta