Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Marka musi się odróżniać

11 marca 2011 | Prawo | SW

Technopol, polski wydawca krzyżówek, nie zarejestruje liczby 1000 jako wspólnotowego znaku towarowego. Firma zgłosiła znak graficzny 1000 dla broszur, magazynów i czasopism. Urząd ds. Wspólnotowych Znaków Towarowych odmówił rejestracji. Technopol przegrał sprawę przed Sądem Pierwszej Instancji w Luksemburgu. Sędziowie uznali, że taki znak będzie kojarzony przez klienta z ilością. Widząc zbiór zagadek, byłby pewny, że znajdzie w nim tyle właśnie łamigłówek. Nie kojarzyłby znaku z określoną firmą.

Wczoraj wyrok wydał Trybunał Sprawiedliwości UE. Odwołując się do niego, spółka argumentowała, że wcześniej rejestrowano już liczby jako znaki towarowe. Sędziowie przyznali, że urząd powinien brać pod  uwagę wcześniejsze decyzje, ale nie oznacza to konieczności automatycznej rejestracji znaku.

 

Brak okładki

Wydanie: 8874

Spis treści

Ekonomia

Zamów abonament