Polskie srebro błyszczy na europejskich ulicach
Choć biżuterii nadal więcej importujemy, niż sprzedajemy za granicę, to czołowe polskie marki mocniej wchodzą na nowe rynki. Apart po debiucie w Czechach ma już także salon w Madrycie – dowiedziała się „Rzeczpospolita".
Polska przez lata wysyłała za granicę głównie biżuterię z bursztynem, jednak, choć wciąż jest to znacząca kategoria, jeśli chodzi o USA, Chiny czy kraje arabskie, to polskie marki także z innymi produktami wychodzą za granicę. Lider polskiego rynku jubilerskiego, czyli Apart, uruchomił pod koniec lipca swój pierwszy salon w Madrycie. Projekt wspierało biuro PAIH w stolicy Hiszpanii.
– Wykonało na naszą prośbę rekonesans lokalnego rynku, pozyskując dla nas wstępne kontakty handlowe. Jego pracownicy przedstawili naszą markę jako solidnego partnera biznesowego i promowali nasze działania w Hiszpanii dotyczące budowy stacjonarnych kanałów w ramach własnej sieci – mówi Piotr Rączyński, prezes Apart.
Zagranica przyciąga
Firma wcześniej przejęła sieć jubilerską w Czechach i chce nadal się rozwijać na zagranicznych rynkach. – W planach na ten rok i na kolejne lata jest otwieranie następnych salonów w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta