Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie zależy nam na etyce firm

04 marca 2010 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz Aleksadra Biały
W sklepach ciągle zwracamy uwagę głównie na cenę. Jednak podejście konsumentów bardzo powoli zaczyna się zmieniać.
źródło: Rzeczpospolita
W sklepach ciągle zwracamy uwagę głównie na cenę. Jednak podejście konsumentów bardzo powoli zaczyna się zmieniać.

Niewielu Polaków zwraca uwagę, czy kupuje produkty firmy społecznie odpowiedzialnej

Od kilku lat zwłaszcza zachodnie korporacje w Polsce angażują się w projekty społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR – ang.). Mają one pokazać właśnie odpowiedzialne zachowanie firm w stosunku do ich klientów, pracowników, kontrahentów, akcjonariuszy oraz środowiska i lokalnych społeczności.

Bolesław Rok Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego zwraca jednak uwagę, że CSR w Polsce jest chyba źle komunikowany przez firmy, bo nie przekłada się na wybory przy sklepowych półkach. – A Polacy nie potrafią wymienić etycznych marek – zaznacza. Nie chcą też więcej za nie płacić.

10 procent

budżetów na PR firmy wydają na działania związane z CSR

Co więcej, ponad połowa Polaków badanych przez GfK dla „Rz” uważa, że nastąpiło pogorszenie etycznych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8564

Spis treści
Zamów abonament