Optymizm u steru
Nastroje konsumenckie w elektoratach partii politycznych
Optymizm u steru
Przed nowymi wyborami parlamentarnymi partie polityczne szukają swego właściwego miejsca na scenie politycznej. Najlepszego wizerunku, programu, sojuszu. Z kolei wyborcy, ci aktywni, którzy mają zamiar uczestniczyć w życiu politycznym, choćby tylko przez oddanie głosu w wyborach, próbują odpowiedzieć sobie na pytanie, z którą partią jest im najbardziej "po drodze". Spojrzenie na elektoraty głównych partii politycznych przez pryzmat mierzonych przez Demoskop nastrojów konsumenckich pokazuje zarówno kondycję materialną elektoratów poszczególnych partii, jak i ich zadowolenie z sytuacji ekonomicznej w kraju.
Koalicja -- zróżnicowany optymizm
Elektoraty SLD i PSL, patrząc od strony nastrojów konsumenckich, charakteryzuje kilka cech wspólnych. Po pierwsze: wporównaniu z czasem przed poprzednimi wyborami parlamentarnymi elektoraty obu partii są obecnie w zdecydowanie lepszych nastrojach konsumenckich. W przypadku elektoratu SLD, który można porównać z elektoratem SdRP z poprzednich wyborów, możemy mówić o zmianie fundamentalnej. W czasie kampanii wyborczej przed poprzednimi wyborami parlamentarnymi elektoraty SdRP oraz PSL były najbardziej pesymistyczne pod względem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta