Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

29 lipca 1996 | Ekonomia | AK

Informacje

III NFI

Nie warto sprzedawać nie oszlifowanych diamentów

-- Być najlepszym funduszem, to jest nasza strategia -- twierdzi Janusz Koczyk, członek zarządu funduszu ifirmy zarządzającej NFI III. -- Według nas, oznacza to uzyskanie najlepszej kapitalizacji na giełdzie, bo to jest miernik najbardziej obiektywny. Chcemy więc dążyć do tego, by nasze akcje były najwyżej notowane spośród akcji wszystkich narodowych funduszy inwestycyjnych.

-- Nie znaczy to jednak, że zaraz po wejściu na giełdę nasze notowania będą najwyższe. W krótkiej perspektywie z kursem akcji naszego funduszu może być różnie. Dlatego też będzie nam przede wszystkim zależało nie na krótkoterminowych inwestorach, lecz na długoterminowych inwestorach instytucjonalnych, którzy uwierzą w naszą strategię. Nie chodzi o to, że tacy są najlepsi, lecz o to, że zrealizowanie naszej strategii bycia najlepszym funduszem wymaga dłuższego czasu, 3-5 lat.

-- Z czego wynika ta strategia? Patrząc na nasz rynek kapitałowy, dostrzegliśmy na nim pewną niszę: mianowicie nie ma instytucji, która jednocześnie zajmowałaby się restrukturyzacją, czy też byłaby zbliżona do typowego funduszu venture capital, a równocześnie byłaby tym, czym jest np. fundusz Pioneer. Z reguły robi się jedno albo drugie. W rezultacie w pierwszym przypadku daje to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 817

Spis treści
Zamów abonament