Podwójne stanowiska w jednym angażu
Dwa rodzaje pracy w jednej umowie? Choć przepisy tego nie zabraniają, to takie rozwiązanie budzi wątpliwości i może narazić firmę na dodatkowe koszty
- Firma chce zatrudnić jedną osobę, ale na dwóch różnych stanowiskach: sekretarki i handlowca. Pracodawca zastanawia się, jak tego technicznie dokonać.
Zawrzeć z pracownikiem jeden angaż na dwa rodzaje zadań czy dwie odrębne umowy? Które rozwiązanie jest korzystniejsze?
Czy przy jednym kontrakcie wystarczy zrobić pojedyncze badania lekarskie i wręczyć jedną informację o zatrudnieniu? A jak zlikwidować jedno ze stanowisk, czy przez częściowe rozwiązanie angażu? – pyta czytelnik.
W jednej firmie można wykonywać dwie różne prace zarówno na podstawie jednej umowy, jak i dwóch odrębnych. Żadnego z tych rozwiązań kodeks pracy nie wskazuje ani nie zabrania. Trudno też przesądzić, które jest korzystniejsze.
Każda z tych konstrukcji ma swoje wady i zalety, choć przy dwóch odrębnych kontraktach łatwiej zapanować nad biurokracją. Jest też mniej wątpliwości przy wypłacie niektórych świadczeń, a w razie zwolnień takie rozwiązanie daje w niektórych sytuacjach większą ochronę.
Kilka podpowiedzi
Mimo jednej umowy obowiązki pracodawcy związane z zatrudnieniem, czyli badania lekarskie czy szkolenie bhp trzeba przeprowadzić podwójnie w obrębie każdego ze stanowisk.
Takie dublowanie jest jednak niepotrzebne przy podawaniu informacji o zatrudnieniu,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta