Cena wymienianego produktu nie może wzrosnąć
Sprzedawca nie może wziąć wynagrodzenia za naprawę towaru, który był uszkodzony, a w przypadku wymiany na nowy zasłaniać się wzrostem ceny w hurtowniach
Nasz klient zażądał wymiany towaru na nowy, stwierdzając, że ma wady uniemożliwiające prawidłowe korzystanie z niego. Problem w tym, że dysponujemy takimi rzeczami, ale kupionymi za granicą w późniejszej transakcji po wyższej cenie. Czy godząc się na wymianę tego produktu, możemy zażądać dopłaty? – pyta czytelnik.
Zgodnie z brzmieniem art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.), jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta