Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy kupują mniej nowych samochodów

04 lipca 2011 | Ekonomia | Adam Woźniak
Jedyną popularną marką, która uchroniła się przed spadkiem sprzedaży, była Skoda.  Reszta koncernów sprzedała w Polsce mniej aut niż przed rokiem.
źródło: Rzeczpospolita
Jedyną popularną marką, która uchroniła się przed spadkiem sprzedaży, była Skoda. Reszta koncernów sprzedała w Polsce mniej aut niż przed rokiem.

Po półroczu sprzedaż nowych aut w Polsce spadła o 4,5 proc. Najbardziej, o prawie 25 proc., skurczyła się sprzedaż Fiata i VW. Cały 2011 rok może być gorszy od ubiegłego nawet o jedną piątą

 

Po sześciu miesiącach polski rynek nowych aut osobowych wciąż sunie w dół. Według wstępnych wyników sprzedaży, do których dotarła „Rz", z salonów wyjechało 151,2 tys. samochodów, o prawie 4,5 proc. mniej niż po pierwszych sześciu miesiącach 2010. Słaby okazał się także sam czerwiec. Choć w porównaniu z majem sprzedaż okazała się o prawie 1,6 tys. aut większa i sięgnęła 26 tys. sztuk, to w zestawieniu z czerwcem ubiegłego roku skurczyła się o przeszło 2,2 tys., tj. o blisko 8 proc.

Zdaniem ekspertów wciąż odczuwamy efekt ubiegłorocznego wyprzedzenia popytu, gdy sprzedaż...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8969

Spis treści
Zamów abonament