Polacy kupują mniej nowych samochodów
Po półroczu sprzedaż nowych aut w Polsce spadła o 4,5 proc. Najbardziej, o prawie 25 proc., skurczyła się sprzedaż Fiata i VW. Cały 2011 rok może być gorszy od ubiegłego nawet o jedną piątą
Po sześciu miesiącach polski rynek nowych aut osobowych wciąż sunie w dół. Według wstępnych wyników sprzedaży, do których dotarła „Rz", z salonów wyjechało 151,2 tys. samochodów, o prawie 4,5 proc. mniej niż po pierwszych sześciu miesiącach 2010. Słaby okazał się także sam czerwiec. Choć w porównaniu z majem sprzedaż okazała się o prawie 1,6 tys. aut większa i sięgnęła 26 tys. sztuk, to w zestawieniu z czerwcem ubiegłego roku skurczyła się o przeszło 2,2 tys., tj. o blisko 8 proc.
Zdaniem ekspertów wciąż odczuwamy efekt ubiegłorocznego wyprzedzenia popytu, gdy sprzedaż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta