McCormick zaostrzy bój o przyprawy
Polski rynek przypraw przestaje się rozwijać. Wejście dużego gracza może dodatkowo zwiększyć konkurencję
Nieco ponad 1 mld zł wydaliśmy na przyprawy od czerwca 2010 roku do maja 2011 r. – wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen. Wzrost wartości rynku o niecałe 0,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej branża zawdzięcza mieszankom przypraw i dodatkom, m.in. marynatom i panierkom. Wydatki na tzw. przyprawy jednorodne, czyli głównie pieprz, liście laurowe i majeranek, zatrzymały się bowiem na poziomie ok. 345 mln zł.
Spadła natomiast wielkość sprzedaży przypraw. Tych jednorodnych o 4,8 proc., natomiast mieszanek i dodatków o niemal 1 proc.
Na tak bliskim nasycenia rynku w czwartym kwartale ma zadebiutować światowy gigant McCormick. Do przejęcia Kamisu, lidera polskiego rynku przypraw,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta