Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sklepowe średniaki górą

02 sierpnia 2011 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Klienci zwracają jednak uwagę nie tylko na ceny. Najtańsze  dyskonty czy hipermarkety wcale nie rozwijają się najszybciej.
autor zdjęcia: A Grzelec
źródło: Rzeczpospolita
Klienci zwracają jednak uwagę nie tylko na ceny. Najtańsze dyskonty czy hipermarkety wcale nie rozwijają się najszybciej.

Wbrew pozorom to nie tanie sieci dyskontowe, ale supermarkety są najszybciej rosnącą częścią rynku

Z najnowszych danych firmy badawczej Euromonitor International wynika, że w tym roku obroty supermarketów wzrosną średnio o 13,8 proc. – To znacznie więcej niż cały rynek, który w tym roku ma zyskać jedynie 3,9 proc. – podają analitycy z firmy.

W tym roku Polacy w supermarketach wydadzą już 7,5 mld euro. To trzeci co do wielkości segment rynku, większy nawet niż dyskonty i tylko nieznacznie ustępujący hipermarketom.

Różnorodność siłą

Eksperci sukces supermarketów tłumaczą po prostu przyjaznością tego formatu. Standardowy sklep ma bowiem ok. 2, a  maksymalnie 2,5 tys. mkw. To wystarczająco dużo, aby móc w nim znaleźć wszystkie poszukiwane produkty. Jednocześnie sklep nie przytłacza i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8994

Spis treści
Zamów abonament