Sklepowe średniaki górą
Wbrew pozorom to nie tanie sieci dyskontowe, ale supermarkety są najszybciej rosnącą częścią rynku
Z najnowszych danych firmy badawczej Euromonitor International wynika, że w tym roku obroty supermarketów wzrosną średnio o 13,8 proc. – To znacznie więcej niż cały rynek, który w tym roku ma zyskać jedynie 3,9 proc. – podają analitycy z firmy.
W tym roku Polacy w supermarketach wydadzą już 7,5 mld euro. To trzeci co do wielkości segment rynku, większy nawet niż dyskonty i tylko nieznacznie ustępujący hipermarketom.
Różnorodność siłą
Eksperci sukces supermarketów tłumaczą po prostu przyjaznością tego formatu. Standardowy sklep ma bowiem ok. 2, a maksymalnie 2,5 tys. mkw. To wystarczająco dużo, aby móc w nim znaleźć wszystkie poszukiwane produkty. Jednocześnie sklep nie przytłacza i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta