Niższy podatek dzięki reklamie
Firmy odliczą wydatki na promocję w gazecie. Część z nich ma wątpliwości, kiedy to zrobić
– Nakłady na reklamę mają oczywiście związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdyż ich celem jest zdobycie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży – mówi Jarosław Ziobrowski, prawnik w kancelarii WKB Wierciński Kwieciński Baehr. – Trudno jednak powiązać te wydatki z osiągnięciem konkretnego przychodu w danym czasie, gdyż nie wiadomo, kiedy i w jakim stopniu reklama przekłada się na decyzje nabywców. Oznacza to, że należy je uznać za koszty pośrednio związane z przychodami.
Związek pośredni
Takie stanowisko potwierdził w najnowszej interpretacji dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie (nr IPPB1/415-546/11-2/EC).
Sprawa dotyczyła przedsiębiorcy posiadającego 50 proc. udziałów w spółce jawnej, która produkuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta