Kara z systemu lub wprost od inspektora
Najwyższe sankcje nakładane na kierowców sięgają aż 100 tys. zł
- Charakterystyczne, zielono-białe volkswagenysieją postrach wśród kierowców naruszających przepisy o elektronicznym mycie. W jaki sposób posługujący się nimi inspektorzy typują pojazdy do kontroli?
Odpowiada Monika Kujawa, naczelnik wydziału postępowań w biurze ds. elektronicznego poboru opłat:
Mogą wytypować pojazd do kontroli zarówno poruszając się po drodze, jak i stojąc na jej poboczu. W trakcie jazdy po płatnym odcinku drogi urządzenia radiowe, w które jest wyposażony samochód ITD, może połączyć się z viaboksem w mijanym samochodzie i uzyskać informacje, czy doszło do naruszenia na danym odcinku drogi lub wcześniej.
Jeżeli tak, to inspektor jadący radiowozem może podać kierowcy polecenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta