Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Chcą zdobyć klientów

15 października 1996 | Ekonomia | LO

Złoty indyk Indykpolu

Chcą zdobyć klientów

Jeszcze w 1990 r. Olsztyńskie Zakłady Drobiarskie Indykpol, wtedy przedsiębiorstwo państwowe, miały 0, 7 mln nowych zł strat, 2, 7 mln zł kredytu, trudno zbywalne zapasy oraz produkowały zaledwie 200 ton miesięcznie przetworów. Dzisiaj są prywatną firmą, od 12 października 1994 r. notowaną na warszawskiej GPW. Uniezależniły się od wahań na rynku surowcowym i wytwarzają do 1000 tprzetworów miesięcznie. Posiadają ponad 25-proc. udział w rynku indyka, a w 2000 r. chcą go jeszcze poszerzyć. Perspektywiczne plany rozwoju firmy zakładają utrzymanie wzrostu spożycia mięsa białego. Firma inwestuje średnio rocznie ponad 5 mln zł w najnowocześniejsze technologie, wprowadza na rynek swoje nowe wyroby. Pracuje też nad obniżeniem kosztów, bo nie zadowala jej 2, 5-proc. zyskowność i ciągle jeszcze wysokie koszty produkcji. Ubiegły rok Indykpol zamknął obrotami w wysokości 114 mln zł, w br. powinny dojść do 150 mln zł. Analitycy prognozują , że zysk netto na koniec br. wyniesie 3, 2 mln zł, będzie wiec wyższy o ok. 30 proc. w stosunku do 1995 r. , ale jego poziom jest zbliżony do osiągniętego w 1994 r.

Przeszkadzają ceny pasz

-- Kiedy padły PGR, zostaliśmy bez indyków i kurcząt. Ich skup od prywatnych hodowców był nieregularny, częste były wahania cen. Wtedy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 886

Spis treści
Zamów abonament