Jak obsługiwano turystów i wczasowiczów
Po sezonie
Jak obsługiwano turystów i wczasowiczów
Państwowa Inspekcja Handlowa podsumowała wyniki kontroli prawidłowości i rzetelności obsługi turystów i wczasowiczów w sklepach i gastronomii podczas tegorocznego sezonu letniego. Inspektorzy wzięli pod lupę placówki zlokalizowane w miejscowościach wczasowych nadmorskich, nad jeziorami i w górach. Wnioski są raczej pozytywne. Obsługa była bardziej uczciwa niż przed rokiem, poprawił się stan sanitarny obiektów. W placówkach gastronomicznych rzadsze były przypadki używania do produkcji zepsutych, przeterminowanych (np. tłuszczów) składników. Konkurencja daje wreszcie znać o sobie. Nie bez znaczenia jest też (dotyczy to oszustw na niekorzyść kupujących) , zwiększenie podaży artykułów paczkowanych, a także coraz bardziej powszechne stosowanie wag elektronicznych.
To, że jest lepiej, nie znaczy, że jest już dobrze. Nierzetelność obsługi wykryto w 8 proc. sklepów i kiosków oraz w 24 proc. restauracji, barów i kawiarni. Najczęściej zaniżano wagę produktu,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta