Współpraca trudna, ale bardzo opłacalna
Polscy dostawcy światowych sieci
Współpraca trudna, ale bardzo opłacalna
Pepsi Co i McDonald's, hotele Sheraton, Marriott czy Bristol i wiele innych działających w Polsce światowych firm kupuje w Polsce żywność, meble, ubrania i in. artykuły za blisko miliard dolarów rocznie, sama Pepsi Co za 125 mln USD. Choć światowi giganci nakładają na swych dostawców niekiedy bardzo szczegółowe i trudne do spełnienia wymagania, dla krajowych firm jest to szansa na rozwój i promocję.
Z polskich dostawców korzystają w dużej mierze Bristol, Marriott i Sheraton, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty spożywcze. Meble iinne elementy wyposażenia są z reguły dostarczane z zagranicy przez firmy od lat wyspecjalizowane w w produkcji na ich potrzeby. Niekiedy jest to związane z centralnym systemem zakupów dla wszystkich hoteli danej sieci, tak np. dostarczana jest pościel i wyroby toaletowe do Bristolu i Sheratona. Czasem jest to wynikiem wymagań, których nie spełniają polskie wyroby. -- W Polsce chcieliśmy kupować szlafroki kąpielowe, ale produkowane tu materiały frotté nie spełniają wymagań jakościowych -- narzeka Zbigniew Błaszczak, szef działu zaopatrzenia w Sheratonie. -- W Polsce nie ma tkalni, która mogłaby dla nas wyprodukować odpowiednio szeroką tkaninę na prześcieradła i pościel -- mówi Lech Kozłowski, szef zaopatrzenia w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta