Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dużo telewizorów, jeszcze mało ko

15 października 1996 | Ekonomia | AK

Dużo telewizorów, jeszcze mało ko

4 RYNEK -- KO Za gotówkę i na raty

Magnetowid i telewizor do odbioru w kolorze to towary najczęściej kupowane przez rodziny w latach 1990 -- 1995. W okresie transformacji, jak wynika z najnowszego opracowania CUP, w naszych domach przybyło najwięcej produktów wcześniej trudno dostępnych oraz nowości, które pojawiły się dopiero na rynku. Ilustruje to hierachię potrzeb i preferencje konsumentów.

Ostatnie lata, mimo znacznego spadku dochodów wielu grup ludności, przyniosły poprawę wyposażenia gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku -- wynika z analizy CUP. Można przypuszczać więc, że bogactwo rynkowej oferty spowodowało uruchomienie rezerw finansowych rodzin oraz, że do zakupów posłużyły również dochody uzyskiwane "na czarno", a więc z pracy nie rejestrowanej. Trzeba też dodać, że w okresie tym zwiększyły się możliwości zakupów na raty oraz finansowanych z kredytu bankowego i pożyczek. Największe zapotrzebowanie gospodarstw domowych dotyczyło w ostatnich latach dóbr, których przedtem niewiele było na rynku, jak np. kolorowe telewizory, samochody czy magnetowidy oraz pojawiających się dopiero w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, a więc...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 886

Spis treści
Zamów abonament