Dużo telewizorów, jeszcze mało ko
Dużo telewizorów, jeszcze mało ko
4 RYNEK -- KO Za gotówkę i na raty
Magnetowid i telewizor do odbioru w kolorze to towary najczęściej kupowane przez rodziny w latach 1990 -- 1995. W okresie transformacji, jak wynika z najnowszego opracowania CUP, w naszych domach przybyło najwięcej produktów wcześniej trudno dostępnych oraz nowości, które pojawiły się dopiero na rynku. Ilustruje to hierachię potrzeb i preferencje konsumentów.
Ostatnie lata, mimo znacznego spadku dochodów wielu grup ludności, przyniosły poprawę wyposażenia gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku -- wynika z analizy CUP. Można przypuszczać więc, że bogactwo rynkowej oferty spowodowało uruchomienie rezerw finansowych rodzin oraz, że do zakupów posłużyły również dochody uzyskiwane "na czarno", a więc z pracy nie rejestrowanej. Trzeba też dodać, że w okresie tym zwiększyły się możliwości zakupów na raty oraz finansowanych z kredytu bankowego i pożyczek. Największe zapotrzebowanie gospodarstw domowych dotyczyło w ostatnich latach dóbr, których przedtem niewiele było na rynku, jak np. kolorowe telewizory, samochody czy magnetowidy oraz pojawiających się dopiero w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, a więc...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta