Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sukces lokalnych piw

30 grudnia 2011 | Ekonomia | Beata Drewnowska
W Polsce najpopularniejszymi piwami są lagery. Wybierają  je najczęściej także te osoby, które kupują regionalne trunki.
źródło: Rzeczpospolita
W Polsce najpopularniejszymi piwami są lagery. Wybierają je najczęściej także te osoby, które kupują regionalne trunki.

W 2011 r. regionalne browary zwiększą sprzedaż o niemal 10 proc.

– Z na­szych naj­now­szych sza­cun­ków wy­ni­ka, że śred­ni wzrost sprze­da­ży piw lo­kal­nych pro­du­cen­tów mo­że zbli­żyć się do 10 proc. – mó­wi „Rz" An­drzej Ol­kow­ski, pre­zes Związ­ku Re­gio­nal­nych Bro­wa­rów Pol­skich.

To znacz­nie lep­szy wy­nik, niż za­no­tu­je ca­ły ry­nek, zdo­mi­no­wa­ny przez kon­cer­ny. Zwią­zek Bro­wa­ry Pol­skie sza­cu­je, że w tym ro­ku łącz­na sprze­daż pi­wa  uro­śnie w na­szym kra­ju o ok. 2 proc.

Pi­wa re­gio­nal­ne, choć na­dal ma­ją tyl­ko 5 – 6 proc. udzia­łów w pol­skim ryn­ku, od­bie­ra­ją co­raz wię­cej kon­su­men­tów du­żym fir­mom. W ba­da­niu fir­my ARC Ry­nek i Opi­nia, do któ­re­go do­tar­ła „Rz" 47 proc. osób przy­zna­ło, że pi­cie przez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9119

Wydanie: 9119

Spis treści

Magazyn tv

Zamów abonament