Luksusowe auta przetrwały kryzys
Warszawski salon Ferrari już zdążył sprzedać całą tegoroczną pulę aut przeznaczoną na polski rynek
Drogie marki samochodów, mimo spadku całego rynku, mają się u nas całkiem dobrze. Ubiegłoroczna sprzedaż została utrzymana na poziomie podobnym do 2010 roku lub tylko nieznacznie niższym. Auta luksusowe lub sportowe, za które trzeba zapłacić w okolicach miliona złotych i więcej, sprzedawały się nawet lepiej.
– Cieszy nas, że pomimo braku kratki udało nam się zakończyć ubiegły rok bardzo dobrym wynikiem – stwierdza Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w dziale samochodów osobowych Mercedes-Benz Polska (MBP). Sprzedaż mercedesów wyniosła 4862 sztuki i była zaledwie o 1 proc. niższa niż rok wcześniej, przy głębokim, ponad 12-procentowym spadku rynku. Z kolei sprzedaż Smarta o blisko trzy czwarte wzrosła. Spółka MBP osiągnęła w 2011 roku przychody w wysokości 2,45 mld zł – o prawie 15 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta