Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Luksusowe auta przetrwały kryzys

10 lutego 2012 | Ekonomia | Danuta Walewska Adam Woźniak
Ferrari Italia to najpopularniejsze auto tej marki nad Wisłą
źródło: Ferrari
Ferrari Italia to najpopularniejsze auto tej marki nad Wisłą
W Polsce jest już 15 zarejestrowanych aut marki Bentley
źródło: bentley
W Polsce jest już 15 zarejestrowanych aut marki Bentley

Warszawski salon Ferrari już zdążył sprzedać całą tegoroczną pulę aut przeznaczoną na polski rynek

Drogie marki samochodów, mimo spadku całego rynku, mają się u nas całkiem dobrze. Ubiegłoroczna sprzedaż została utrzymana na poziomie podobnym do 2010 roku lub tylko nieznacznie niższym. Auta luksusowe lub sportowe, za które trzeba zapłacić w okolicach miliona złotych i więcej, sprzedawały się nawet lepiej.

– Cieszy nas, że pomimo braku kratki udało nam się zakończyć ubiegły rok bardzo dobrym wynikiem – stwierdza Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w dziale samochodów osobowych Mercedes-Benz Polska (MBP). Sprzedaż mercedesów wyniosła 4862 sztuki i była zaledwie o 1 proc. niższa niż rok wcześniej, przy głębokim, ponad 12-procentowym spadku rynku. Z kolei sprzedaż Smarta o blisko trzy czwarte wzrosła. Spółka MBP osiągnęła w 2011 roku przychody w wysokości 2,45 mld zł – o prawie 15 proc....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9154

Wydanie: 9154

Spis treści

Moje Podróże

Ekonomia

Zamów abonament