Nasza żywność podbija Unię
5 mld euro przekroczy w 2012 roku eksport za pośrednictwem europejskich sieci handlowych
Polska żywność od wielu lat zdobywa rynki zagraniczne, jednak boom rozpoczął się po wejściu naszego kraju do Unii Europejskiej. Jeszcze w 2004 r. wartość eksportu produktów spożywczych z Polski przekraczała nieznacznie 5 mld euro. W ubiegłym roku była już trzy razy wyższa, a w tym według różnych szacunków może sięgnąć 15,5 – 16 mld euro.
Duży udział w rozwoju eksportu mają międzynarodowe sieci handlowe. – W tym roku eksport żywności za ich pośrednictwem przekroczy 5 mld euro. Od kilku lat rośnie w bardzo szybkim tempie i trend powinien się utrzymać także w przyszłości – mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. – Dla producentów to szansa na rozwój, ponieważ dzięki pośrednictwu sieci mogą znacznie łatwiej wejść na nowe rynki, znacznie ograniczając koszty np. na marketing, logistykę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta