Za granicą wygrywamy ceną i wysoką jakością
Rozmowa dla „Rzeczpospolitej” z Michałem Koleśnikowem ekonomistą BGŻ
W ubiegłym roku eksport polskiej żywności do Wielkiej Brytanii po raz pierwszy w historii przekroczył 1 mld euro, co w dużym stopniu zawdzięczamy produktom markowym, np. Sokołowi czy Kubusiowi. Polskie marki dobrze radzą sobie za granicą?
Michał Koleśnikow: Wielka Brytania jest jednym z niewielu krajów, gdzie tak dobrze sprzedają się nasze produkty markowe, co zawdzięczamy przede wszystkim ostatniej fali emigracji, po otwarciu przez ten kraj granic dla polskich pracowników. Nadal zdecydowana większość żywności trafiającej z naszego kraju za granicę to surowce i półprodukty. Często też oferowana jest pod markami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta