Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak organizować internetowe konkursy

24 lipca 2012 | Prawo i praktyka | Maciej Świrski
źródło: Rzeczpospolita

Regulamin powinien zawierać procedurę składania reklamacji, które mogą dotyczyć także nagród

Sieć internetowa jest najpopularniejszym medium, wykorzystywanym przez przedsiębiorców do promocji swoich usług bądź produktów. Niemal codziennie w internetowej przestrzeni pojawia się nowy konkurs z atrakcyjnymi nagrodami, zachęcający do nabycia towaru lub usługi. Często konkursy organizowane są przez profesjonalistów, np. agencje reklamowe w celu promowania klientów oraz ich oferty handlowej.

Przedmiotem konkursu jest najczęściej udzielenie przez uczestników odpowiedzi na pytania konkursowe lub wykonanie określonego zadania. Zasady jego organizacji  określane są w regulaminie ustalonym przez organizatorów konkursu, a następnie udostępnionym uczestnikom  w ten sam sposób, w jaki dokonane jest ogłoszenie o konkursie, tj. za pośrednictwem Internetu. Treść regulaminu zależy od formy konkursu, zasad jego przeprowadzenia oraz nagród w nim przyznawanych.

Umowa czy przyrzeczenie

Z reguły konkursy z nagrodami organizowane za pośrednictwem Internetu nie stanowią gry losowej, loterii fantowej, loterii promocyjnej lub gry, której wynik zależy od przypadku, ani żadnej innej formy przewidzianej w ustawie z 29 lipca 1992 roku o grach i zakładach wzajemnych. W mojej ocenie nie należy również kwalifikować takich konkursów jako usług świadczonych drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z 18 lipca 2002 roku o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9291

Wydanie: 9291

Spis treści
Zamów abonament