Jak organizować internetowe konkursy
Regulamin powinien zawierać procedurę składania reklamacji, które mogą dotyczyć także nagród
Sieć internetowa jest najpopularniejszym medium, wykorzystywanym przez przedsiębiorców do promocji swoich usług bądź produktów. Niemal codziennie w internetowej przestrzeni pojawia się nowy konkurs z atrakcyjnymi nagrodami, zachęcający do nabycia towaru lub usługi. Często konkursy organizowane są przez profesjonalistów, np. agencje reklamowe w celu promowania klientów oraz ich oferty handlowej.
Przedmiotem konkursu jest najczęściej udzielenie przez uczestników odpowiedzi na pytania konkursowe lub wykonanie określonego zadania. Zasady jego organizacji określane są w regulaminie ustalonym przez organizatorów konkursu, a następnie udostępnionym uczestnikom w ten sam sposób, w jaki dokonane jest ogłoszenie o konkursie, tj. za pośrednictwem Internetu. Treść regulaminu zależy od formy konkursu, zasad jego przeprowadzenia oraz nagród w nim przyznawanych.
Umowa czy przyrzeczenie
Z reguły konkursy z nagrodami organizowane za pośrednictwem Internetu nie stanowią gry losowej, loterii fantowej, loterii promocyjnej lub gry, której wynik zależy od przypadku, ani żadnej innej formy przewidzianej w ustawie z 29 lipca 1992 roku o grach i zakładach wzajemnych. W mojej ocenie nie należy również kwalifikować takich konkursów jako usług świadczonych drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z 18 lipca 2002 roku o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta