Spada zaufanie do banków
Już połowa Polaków jest niezadowolona z jakości obsługi, doradztwa i oferowanych produktów
To najwyższy, obok Hiszpanii, odsetek niezadowolonych w Europie – wynika z badania Ernst & Young, do którego dotarła „Rz".
W ciągu ostatniego roku zaufanie do banków spadło u 39 proc. Polaków. Jeszcze częstszą tego przyczyną, poza brakiem satysfakcji z jakości obsługi i produktów, jest sytuacja makroekonomiczna. W Polsce rośnie także niezadowolenie z polityki banków dotyczącej wynagradzania kadry zarządzającej oraz wypłat premii w tych instytucjach. Kategorię tę jako przyczynę spadku zaufania do banków wskazało aż 80 proc. Brytyjczyków i 77 proc. Holendrów.
– Jak wynika z badania, w czasie niepewności na rynkach bankom opłaca się inwestować w jakość kontaktu z klientem i działania wizerunkowe – mówi Bill Schlich z globalnego działu bankowości i rynków kapitałowych E&Y.
Spadek zaufania do banków jest w Polsce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta