Tarcze drążą jak szalone
Jak podało konsorcjum budujące centralny odcinek drugiej linii metra, w zeszłym tygodniu tarcza „Anna" drążyła 23 metry tunelu metra dziennie, a „Maria" – 18,5 metra.
– Zakładaliśmy średnią prędkość 10 metrów dziennie – mówi Paweł Siedlecki z biura prasowego inwestora, czyli Metra Warszawskiego. Ale dodaje, że wykonawca nadrabia czas stracony wtedy, gdy wkrótce po rozruchu tarcze miały przestój.
Centralny odcinek drugiej linii metra ma być gotowy pod koniec 2013 r., potem będą odbiory. Pierwsi pasażerowie mają pojechać tym odcinkiem w połowie 2014 r.
Czy terminy zostaną dotrzymane? – Staramy się, ale metro to nie tylko tunele, musimy zbudować też stacje. A tu spotyka nas wiele niespodzianek – zastrzega Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy centralnego odcinka drugiej linii.